Wat biedt het roggenforum voor haar leden?

Als gast van het roggenforum heb je toegang tot een enorme hoeveelheid informatie. Niet alleen kun je profielen en ervaringen van verschillende soorten roggen en roofvissen nalezen, ook kun je op de meest uiteenlopende vragen een antwoord vinden!

Maar er is meer! Voor onze leden hebben we nog meer categorieen beschikbaar gesteld. Deze onderwerpen zijn als gast niet leesbaar. Als lid heb je toegang tot aquariumdagboeken, marktplaats vraag & aanbod, artikelen, stellingen, nieuws, een speciaal gedeelte voor fun & off topic en "wie is wie" waar je de Nederlandse roggen- en roofvissenliefhebbers persoonlijk leert kennen.

Wil je volledig gebruik maken van alle mogelijkheden die het forum te bieden heeft?
Maak dan hier je gratis account aan.

Roggenforum.nl gebruikt cookies om instellingen te onthouden. Klik hier voor meer informatie.

Profiel: Erythrinus erythrinus

Profielen van Arowana's, Meervallen, Cichliden en overige (roof)vissen
Topic Rating:
  • Not rated

Profiel: Erythrinus erythrinus

Berichtdoor PredatorFish » za 15 feb 2014, 00:28

Latijnse naam :Erythrinus erythrinus

Gewone naam: Regenboogwolfvis

Leefgebied
Ze komen voor in Peru frans Guyana venezuela Trinidad Tobago en Brazilië .

Waterwaardes
Je kan ze het beste houden op de temperaturen tussen de 22 en de 26 graden celsius . En een PH van 6,5 tot 8

Karakter
De Erythinus Erythrinus kan met andere vissoorten gehouden worden zolang ze zijn niet klein genoeg zijn om te eten of niet een territoriale bedreiging bv. agressieve cichliden . Meerdere soortgenoten gaat niet altijd goed .

Activiteit
Het zijn niet echt actieve zwemmers . Ze rusten vaak op een vast plekje en zwemmen zo nu en dan door de bak .

Lengte
Er zijn exemplaren bekend van 25cm maar meestal worden ze niet groter dan 22 cm .

Voedsel
Vis( o.a. spiering kabeljauw ) , vlees (zoals runderhart of kipfilet ) , mosselen, garnalen en soms ook roofvissen pellets.

Verzorging
De verzorging is niet al te moeilijk omdat het sterke vissen zijn die met veel waterwaardes het goed doen . Soms moeten ze nog wennen aan dood voer maar voor de rest zijn ze erg makkelijk te verzorgen .

Voortplanting
Tot nu toe vrijwel onbekend.

Aquarium grootte
Als je alleen een regenboogwolfvis wil huisvesten volstaat een aquarium van 100x40x40 . Mocht je er andere soorten bij in doen dan is het beter om ze in een 120x40x40 aquarium te huisvesten .

Overige
De E.erythrinus is de kleinste leden van de wolfvissen familie . Er is nog een een beschreven soorten,namelijk de Erythrynus Sp. Peru die soms wordt verkocht onder dezelfde naam , Deze vis is iets kleiner en minder sterk , maar nog steeds een geweldig alternatief. ( Er zijn nog meer ondersoorten maar daar is nog niet veel over bekend)

Foto's en filmpjes
Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een sp peru
Afbeelding

Afbeelding

youtu.be Video from : youtu.be

http://youtu.be/eDp4oL3Ibcs

http://youtu.be/C-Koh1TXbQM

http://youtu.be/QfBonEyHf2I

Eigen ervaring : Ik heb er helaas nog geen kunnen bemachtigen , maar in de toekomst zou ik er zeker 1 nemen. :x
PredatorFish
Nieuw lid

Re: Profiel: Erythrinus Erythrinus

Berichtdoor thomas27 » za 15 feb 2014, 08:47

Mooi verslag! Zeker een leuke roofvis voor de wat kleinere aquaria.
thomas27
Actief lid

Re: Profiel: Erythrinus Erythrinus

Berichtdoor Mark » za 15 feb 2014, 15:02

Mooi profiel! :duim
Ik heb ze zelf eventjes gehad zijn echt mega stoere dieren met een heel apart karakter.
Mark
Moderator

Re: Profiel: Erythrinus erythrinus

Berichtdoor Lode » za 15 feb 2014, 16:24

Mooi profiel Kasper, super dat je er tijd in hebt gestoken :duim

Wanneer wil je er zelf gaan houden?
Lode
Beheerder

Berichtdoor PredatorFish » za 15 feb 2014, 17:18

thomas27 schreef:Mooi verslag! Zeker een leuke roofvis voor de wat kleinere aquaria.

Bedankt
PredatorFish
Nieuw lid

Berichtdoor PredatorFish » za 15 feb 2014, 17:19

Mark schreef:Mooi profiel! :duim
Ik heb ze zelf eventjes gehad zijn echt mega stoere dieren met een heel apart karakter.

Bedankt
PredatorFish
Nieuw lid

Berichtdoor PredatorFish » za 15 feb 2014, 17:22

Lode schreef:Mooi profiel Kasper, super dat je er tijd in hebt gestoken :duim

Wanneer wil je er zelf gaan houden?

Bedankt , Ik denk dat ik er 1 tje neem wanneer mijn roodbuik piranha's groter zijn dus dat duurt nog ongeveer een jaartje . Pas als ik er één vindt die even groot is als mijn piranha's
PredatorFish
Nieuw lid

Keer terug naar Profielen